جمعه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۷

آموزش ساخت پرتره

در یک سال گذشته من و یکی از دوستانم در دانشگاه سعی می کردی امتحان کنیم که میتونیم در مدتی در حدود ۱۵ دقیقه یک پرتره کامل رو از مدل زنده کار کنیم یا نه. مدتی هر ۱۵ دقیقه جامون رو عوض می کردیم و مجسمه نصفه کاره رو خراب می‌کردیم تا دوباره در ۱۵ دقیقه یکی بسازیم.
البته بعد از مدتی متوجه شدیم که برای این کار حداقل ۲۰ دقیقه زمان لازم داریم وگرنه هیچ به ساختن گوش ها هم نمیشه رسید!
مدتی بعد دوستم خسته شد و من تنهایی به کار ادامه دادم و هر کسی که از راه می‌رسید یک پرتره می‌ساختم. اول به بهانه ۱۵ دقیقه «مدل» رو راضی می‌کردم بعد که کار پیش می‌رفت این دفعه مدل بود که خیال نداشت بره و کار تا نیم ساعت یا بیشتر ادامه پیدا می‌کرد.
در یک سال گذشته تقریبن ۳۰ تا مجسمه پرتره کار کردم و این باعث شد که در این زمینه مهارت و سرعتم رو افزایش بدم.
خیال داشتم روش ساخت این پرتره های «۱۵ دقیقه‌ای» رو اینجا آموزش بدم ولی این کار مفصلی هست و مطمئن نیستم که ارزش این همه وقت گذاشتن داشته باشه.
به هر صورت اگر شما این مطلب رو میخونید و علاقه دارید که در این باره یاد بگیرید لطفن در کامنت ها یا به وسیله ایمیل مطلعم کنید.

7 نظر:

Anonymous ناشناس گفت...

سلام حبیب جون. عالیه. خبر نداشتم سی تا پرتره ساختی... داری متخصص میشی ها! آفرین

۴:۲۰ بعدازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

سلام .خسته نباشید.
من از دیدن بلاگ شماهم لذت بردم و هم خیلی ذوق کردم.
امیدوارم به بروز که بلاگتون رو ادامه بدین
موفق باشید. در ضمن خیلی حسودیم شد وقتی دیدم توی یه چنین محیطی درس می خونید.

۱۰:۳۲ قبل‌ازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

سلام خوشحال میشم به این وبلاگ سر بزنید ماهر هفته 5شنبه ها میریم پارکهای مختلف با مردم نقاشی میکشیم harhafte.blogspot.com

۱۱:۴۹ قبل‌ازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

جالب که هست و دوست دارم ياد بگيرم اما از اونجايی که امکان عمل کردن به آموزشهای شما رو ندارم، نميتونم درخواست کنم زحمتش رو بکشی. به هر حال ايدهء جالبی بود.

۱۱:۱۶ بعدازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

اولا ممنون از نظرتان در وبلاک ثانیا خیلی کیف کردم که دوستان مجسمه ساز هم وبلاک تخصصی و فوی خودشان را دارند و شما اینگونه زحمت میکشید.

۸:۱۸ بعدازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

حالا دیگه هر کی از راه می رسید؟ هان؟
باشه یادم باشه
:)

۶:۳۹ بعدازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز . انجمن Artchive به تازگی شروع به کار کرده . اگر مایلید ، از شما میخوام تا به جمع ما بپیوندید . امیدوارم شاهد فعالیت شما در این انجمن باشیم

۸:۱۵ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی