جمعه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۷

Jesus Moroles جسوس مورالس

آقای جسوس مورالس مجسمه ساز آمریکایی متولد ۱۹۵۰ در تگزاس هستند و همون طوری که از عکس ها استنباط میشه ایشون گرانیت میخورند و گرانیت می‌آشامند!
اکثر کار های این مجسمه ساز از سنگ گرانیت ساخته شده. البته تا کسی با گرانیت کار نکرده باشه متوجه نمیشه که منظور من از خوردن سنگ چیه!
سنگ گرانیت بر خلاف مرمر که راحت برش میخوره و نرم هست، از استحکام بسیار زیادی برخورداره و سخت ترین ماتریال سنگ برای مجسمه سازی به شمار میاد.(سختی به معنی استحکام)
بنابر این مجسمه هایی رو که عکسش رو در زیر می بینید برای هر برش ۳۰ سانتیمتری ناقابل حداقل بیست دقیقه زوزه دیسک سنگ بر رو به آسمون بلند کرده!
و صیقل دادن هم که به جای خودش! ولی لرومی نداره که نگران آقای مورالس باشیم و بهتره به این فکر کنیم که کارگر های کارخونه سنگ بری بیمه درمانی داشتند یا نه!



هر ماتریالی به اصطلاح زبان خاص خودش رو داره که اگر بتونید زیبایی نهفته در ترکیب و بافت های اون ماتریال رو پیدا کنید این باعث اعتلای نمایشی فرم و زیبایی کار میشه.
و در این سری مجسمه ها همون طور که ملاحظه می‌کنید مجسمه ساز با دادن برش ها و صیقل دادن سطوح بزرگ کار، یا با بریدن و پراندن سطح سنگ هماهنگی بین فرم ها و ماتریال به کار رفته ایجاد کرده که همین باعث تاثیر گذاری هرچه بیشتر این مجسمه ها میشه.

بیوگرافی و عکس های بیشتر در
artnet

برچسب‌ها: , , , ,

1 نظر:

Anonymous ناشناس گفت...

اگر به جای گرانيت گفته بودی سنگ خارا کسی که نميدونه هم متوجه ميشد، چون سختی سنگ خارا ضرب‌المثله.
عکسهای جالبی بودند :)

۱۱:۱۴ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی